BEGIN TYPING YOUR SEARCH ABOVE AND PRESS RETURN TO SEARCH. PRESS ESC TO CANCEL

Miért szeretjük Splitet?

Babával a homokos part nem jött be

Ígértem, hogy elmesélem Nektek, miért járunk évente vissza Splitbe. Egyszerű a válasz. Mert szeretünk ott lenni. Igaz a húszas éveimben sokkal jobban vonzottak a homokos olasz és spanyol tengerpartok, akkor másra volt igényünk gyerekek nélkül. Kibéreltünk két napozóágyat és egy napernyőt, rendeltük a koktélokat, este menő helyeken partyztunk. Léna alig múlt 1, amikor mi is bevagánykodtunk azzal a szöveggel, hogy ez a gyerek érkezett hozzánk, “alkalmazkodjon” ő, és elindultunk Lignanóba. (Mondanom sem kell,  ez az elv a születése pillanatában megdőlt, ugyanis mindig mindent hozzá igazítottunk.) Bármi is volt a tervünk, ez életünk legrosszabbul sikerült utazása volt. Felváltva bőgtünk. A hotel tele volt ittas, a vakációjuk idejére, magukból kivetkőző német turistával. A kiírtakkal ellentétben a szálloda egyáltalán nem volt gyerekbarát. Léna épp akkor kezdett ismerkedni a homokkal, de a strandon a nagy hőségben annyira forró volt, hogy rálépni sem lehetett, nemhogy élvezni a várépítést. Hiszti. Hiszti és hiszti. Árnyék nulla. A víz piszkos. A gyerek pedig tényleg egyfolytában nyafogott. Lehet csak mi fogtunk ki egy pocsék helyet, de meg sem vártuk a kicsekkolás napját, előbb haza is jöttünk. Ha most Bartos Erika lennék, akkor azt írnám ennek a sztorinak a végére: és a család nyaralós képe nem került fel a kék falra, mert az összes duzzogós lett.

Felfedeztük Közép- Dalmáciát

Ezután a 2009-es nyár után, ha Adriára vágytunk, másfelé vettük az irányt. Gyerekkoromban többször jártam Isztrián és később a férjemmel is, de annak ellenére, hogy lényegesen tisztább vizű fürdőhelyekre leltünk, mint korábban, engem annyira mégsem fogott meg. Leginkább azért, mert a szezon kedvelt helyei zsúfolva (magyarokkal), ugyanúgy rátelepedve egymás törölközőjére, mint a főszezonban a füredi strand közepén (bocsánat!), és a fenyvesek között napozni, ahogy potyognak rám a tűlevelek, azt sem annyira szeretem.

Kabóca hangja? Na jó, az szinte mindenhol van. De már nem zavar.

Négy éve a férjem német kollégájának meghívására érkeztünk Splitbe. Aki járt ezen a dalmáciai részen, szerintem annak nem is kell magyaráznom mennyire más, mennyire gyönyörű. Egy pillantás alatt beleszerettem a helybe.

IMG-20170706-WA0002

Split -Podstrana rész, ami nyugisabb, itt szoktunk egy házat bérelni. Ha egy picit luxusra vágyunk, akkor átsétálunk a Le Meridian Hotelhez, ahol tudunk teniszezni, van medence, játszótér és extra jó tengeri herkentyűket, finom halételeket lehet enni a yacht-kikötőben. Szerintem kisgyerekeseknek a legideálisabb, hiszen rengeteg fürdésre alkalmas partrésze van. Ha szeretnénk elbújni, vagy búvárkodni, akkor ezekre is van lehetőségünk.  A növényzet ilyenkor meseszép. (Anyukám minden évben hoz is haza a leanderekből egy-egy hajtást:))

IMG-20170713-WA0024

IMG-20170713-WA0020

IMG-20170704-WA0004

IMG-20170706-WA0026

Itt megnyugszunk

Régen mindig azt mondtam, hogy annyi helyet szeretnék felfedezni a világon, amennyit csak tudok, és soha nem fogok kétszer visszamenni ugyanoda nyaralni. A legtöbb utazásunk viszont úgy telik, hogy megérkezés után kell jó pár nap mire felvesszük a ritmust. Főleg pici gyerekkel. Hirtelen mindent akarunk látni és csinálni. Mire megismerjük a környéket, megnézünk néhány nevezetességet, már jöhetünk is haza, félbolond állapotban. Nyilván megéri így is, de fárasztóbb, mintha el sem indultunk volna. Nekünk Split lett az a hely, ahol tényleg sikerül lelassulnunk.  Mégha aktívan is töltjük el ezeket a napokat, igazán fel tudjuk itt tölteni magunkat. Reggelente futunk a tengerparton, amikor még csak a halászok intenek felénk, és a szorgalmas kis kagylóárus gyerekek pakolják ki a napi portékát, némi zsebpénzt remélve. Már ismerjük, hogy melyik pekarában a legfinomabb reggelire a burek, melyik bácsi adja a halpiacon a legfrissebb oradát. Közel van a játszótér, ha szükséges a  gyógyszertár. Az itt lakók nagyon kedvesek, jellemzően idősebb korosztály él itt.

IMG-20170707-WA0012

Elvétve találkozunk csak erre magyarokkal, de évről évre azt tapasztaljuk, egyre többen fedezik fel joggal ezt a részt is, és autóznak tovább velünk együtt még pár órát és nem állnak meg Isztriánál. Idén összeismerkedtünk egy ausztrál és egy orosz családdal, hihetetlen, hogy ők onnan ide….De azt mondják, annyira megszerették Dalmácia szívét, hogy érdemes nekik repülni huszonvalahány órát.

IMG-20170713-WA0012

IMG-20170713-WA0013

Jövőre egy hónapra jövünk

Split Európa legnaposabb helye, átlagosan 7, de van, hogy 12 órát süt a nap. Nagyon hangulatos, ahogy a Split-öböl partjait és magát a várost több oldalról is hegyek veszik körbe. Ahogy mi is kinézünk a hálószoba ablakából balra csodaszép hegyekre nyílik a kilátás, jobbra a tengerpartra. A belváros izgalmas, nyáron igencsak nyüzsgő éjszakai élet jellemzi. Mi is loptunk magunknak néhány gyerekmenetes szabad estét, hála a nagyszülők segítségének, akiket minden évben magunkkal viszünk.

IMG-20170713-WA0027

Splitből rendszeresen indulnak 40-50 perces hajóutak a közeli szigetekre is (Hvar, Korcula, Brac), ezeket is érdemes felfedezni, ha már erre jár az ember.

Nem mondom azt, hogy Nikónak nem voltak hisztisebb napjai, mint annó Lénának Lignanóban, de imádta a vizet, jókat szunyókált a parton, este nagyokat sétáltunk a városban. Általában két hétre szoktunk jönni, de amikor csomagolunk és indulunk haza, mindig azt mondjuk:  jövőre minimum egy hónapra jövünk…Ennyire szeretünk itt.

IMG-20170707-WA0006

IMG-20170706-WA0001

+1  ( Mostanában több visszajelzést is kaptam, hogy más bloggerekkel ellentétben kevés fotót posztolok magamról, így kezd arctalanná válni az oldal. Itt kérek elnézést mindenkitől,de sosem voltam az a magamat fotózgató, vagy fotóztató típus, és nem is igazán rólam szólt sosem a Minipilli. De ezentúl figyelek erre:)  Itt épp örültünk, hogy Léna végre a betegsége és étvágytalansága után jóízűen evett. Sőt! Ő szólt, hogy éhes! Nálam ez volt az a pont, amikor azt mondtam, már ezért érdemes volt eljönni….

IMG-20170628-WA0008

Nektek van kedvenc helyetek, ahova esetleg visszajártok?

Ildikó

Vélemény?

Nagyra értékeljük, ha elmondod véleményed. E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.